One life, One chance

Jag är trött på allt snack om att svenskar skulle vara torra och tråkiga. Många skulle nog säga att vi svenskar är som beige, liksom lagam sådär. Ni har väl sett den där reklamen som går "I Sverige älskar vi lagom mycket. I Sverige sticker vi ut lagom mycket. I Sverige blir vi lagom arga." Haha, jag älskar den verkligen för det stämmer. M E N! Jag ser det inte som något negativt, jag tycker inte att vi måste ha sex mitt i kungsträdgården för att vi ska sticka ut ur mångden (okej, många har säkert legat där) men ni förstår vad jag menar. Man måste inte lyfta upp datorn och kasta den i väggen för att du råkade tappa den sista chokladbiten på golvet. Jag gillar det där.
Jag tycker vi ska sluta klaga på oss själva och faktiskt vara glada över att man faktiskt kan gå till gymmet och lämna mobilen i jackan och vara ganska säker på att ingen tar den, eller att vi faktiskt inte är så fuckade i huvudet än att man inte ens skulle bli chockad om man går förbi någon som står och viftar med ett vapen framför ögonen på någon annan och försöker råna den personen.
Och till alla som tycker att Sverige är fega jävlar för att vi inte tar parti i krig, jag förstår er tanke absolut, men försök förstå min: Kan det vara så att tack vare att vi inte tagit sida och varit med och krigat har vi sluppit krig i Sverige? Det är bara en tanke, man jag är ganska nöjd så länge vi inte har krig här för då
Nr 1: Vi kan Ö V E R L E V A
Nr 2: Vi kan (tack vare att vi lever) hjälpa andra som är i krig)
Jag menar, måste vi svenskar börja säga säga saker som "eehy, vem fan golade!?!?" eller "bruuuuuchan! langa bratwursten yaaaooo!" Asså, man kan vara jävligt schön utan det där. Jag kan säga att mina vänner är beiga schöningar!
Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker ändå om färgen beige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0